Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> -

Självförtroende/Självkänsla

 ett bra självförtroende är något alla borde ha, tyvärr är det inte så & jag kan själv erkänna att mitt självförtroende är skitdålig & jag har väldigt svårt att ta åt mig kompimanger! Men det är verkligen något som jag vill ändra på!

                    Bra självförtroende:

  • Jag tror mig veta att jag kan få saker gjorde,uppnå mina mål!
  • Självförtroende handlar om att tro på sig själv!
  • Har du bra självförtroende mår du så mycket bättre & du kan göra flera saker!
  • Kan ta emot kritik på ett bra sätt!
  • Har du bra självförtroende vågar du anta utmaningar!

                   Dåligt självförtroende:

  • Om du har dåligt sjävförtroende så tror du inte att du kan klara av saker!
  • Du vågar aldrig försöka!
  • Du förstrorar svårigheterna och är osäker på vad du kan!
  • Låter dig nedslås av kritik!








    Testa skriva ner på ett papper kanske varje dag saker dom du tycker om hos dig själv!

              Tex: Idag har jag fina kläder!
              Eller: Idag har jag sminkat mig fint!

Testa skriva så varje dag! & spara alla papper som du skriver de på så kan du gå fram & läsa lite då & då!





Kommentarer
Postat av: annica

ja har också väldigt dåligt självförtroände och vill få bort den känslan,ska nog tästa de du sa :)

2010-10-06 @ 20:44:02
URL: http://anniicalanganger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0