Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> -

Pressbyrån till Bananbyrån

Kom precis hem från skolan & ska börja plugga snart!
Men först : Jag berättade i skolan idag att Pressbyrån hade ändrat namn till Bananbyrån & som vanligt är det ingen som tror mig, jag brukar hitta på grejer men nu när jag sa sanningen så trodde dom mig inte, haha ungefär som pojken som skrek varjen eller vad den hette =)
Men iallfall här är beviset! =)

( från unt.se )




Pressbyrån på Stora Torget i Uppsala har plötsligt bytt namn till Bananbyrån. Skyltbytet är ett led i Pressbyråns satsning på mellanmålsförsäljning.

- Vi har fått säkert 100 frågor om dagen. Det har varit ett otroligt surr och det gick till och med ett rykte om att någon har köpt upp hela kedjan och döpt om den, säger Pelle Johannisson, butikschef på Pressbyrån, förlåt Bananbyrån, på Stora Torget.

Efter namnbytet sköt bananförsäljningen i taket på butiken. 18 butiker runt om i Sverige byter namn under mars månad, till bland annat Kanelbullebyrån och Ostsmörgåsbyrån.

Inför satsningen har Pressbyrån genomfört en enkätundersökning bland 1 000 svenskar om mellanmålsvanor och om drömmellanmålet - som visade sig vara att äta en banan på en parkbänk tillsammans med kronprinsessan Victoria. I norra Sverige föredrog de tillfrågade dock att förtära bananen med Helena Jonsson som sällskap.


Kommentarer
Postat av: Julia<3

sv. Jag mår bara bra, sj? (:



kraam

2010-03-08 @ 16:21:19
URL: http://gommianka.blogg.se/
Postat av: simone

sv: Hej Emma! grymt bra med mig här, hur mår du?

2010-03-08 @ 16:30:25
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: Julia<3

sv. Okeij, vad bra ;)

Joo, jag har haft en bra helg :D



om du kanske inte gjort det, så kan du gärna gå in på www.alezaandra.blogg.se och rösta på nmr 4 i veckans blogg, det är jag ;)



kram<3

2010-03-08 @ 16:33:13
URL: http://gommianka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0